ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κ. Μητσοτάκης για το νέο ΚΟΚ: Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη – Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος

 

Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το νομοσχέδιο για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «να γίνουν πιο ασφαλείς οι καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών».

Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι «δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής».

«Το 40% των νεκρών, κυρίως νέων, επιβαίνουν σε μηχανή. Το 25% των οδηγών που χάνουν τη ζωή τους δεν έχουν βάλει ζώνη. Με πολλαπλάσιο αριθμό συμπολιτών μας να οδηγείται στα νοσοκομεία με μη αναστρέψιμα προβλήματα στην υγεία τους. Αυτή τη στατιστική αίματος και πόνου θεωρώ ότι είναι και η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς οι οποίοι χαρακτηρίζουν σκληρές τις νέες ρυθμίσεις», ανέφερε.
 

«Έφτασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη»

«Ειδικά στη σημερινή συνεδρίαση, θα ήθελα να μιλήσω όχι μόνο ως πρωθυπουργός, αλλά και ως πατέρας, ως πολίτης που αγανακτεί ακούγοντας σχεδόν κάθε πρωί ένα θανατηφόρο δυστύχημα στην άσφαλτο, κάποιο περιστατικό με θύματα νέους που γύριζαν από βραδινή έξοδο, εργαζόμενους που πήγαιναν στη δουλειά τους, ηλικιωμένους που βρίσκονταν στο δρόμο και ξαφνικά παρασύρθηκαν από έναν μεθυσμένο οδηγό, ο οποίος έτρεχε υπερβολικά έχοντας παραβιάσει και τον κόκκινο σηματοδότη. Είναι συχνές ειδήσεις. Μας ταράζουν εκείνη τη στιγμή που τις ακούμε. Όμως δυστυχώς δεν αποδεικνύονται ικανές από μόνες τους να αλλάξουν εδραιωμένες συμπεριφορές. Εύκολα το παρατηρεί κανείς κοιτώντας γύρω του την ώρα που βρίσκεται στον δρόμο. Πόσοι συμπολίτες μας μιλούν στο κινητό; Πόσοι παραβιάζουν το κόκκινο; Πόσοι μοτοσικλετιστές, δικυκλιστές, ποδηλάτες δεν φορούν κράνος για να διαπιστώσουν τελικά πόσοι από εμάς παρασύρονται σε επικίνδυνες παρανομίες από μία καταστροφική σιγουριά για τις ικανότητές τους. Και όταν συμβεί όμως το κακό είναι συνήθως πολύ αργά. Γι’ αυτό και έφτασε επιτέλους η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη. Είμαστε στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης σε νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

«Στόχος οι πιο ασφαλείς μετακινήσεις»

«Στόχος μας είναι οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται ολοένα και πιο ασφαλείς. Αυτή τη λογική υπηρετούν τα υψηλότερα πρόστιμα και η οριστική αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες ή επαναλαμβανόμενες παραβάσεις. Στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση κινούνται τα αυστηρά όρια ταχυτήτων και την κατανάλωση αλκοόλ», σημείωσε.

«Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία ελευθερώνοντας τις ειδικές λωρίδες από ταξί και προφανώς ΙΧ έχοντας ως εξαίρεση τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία ή τα οχήματα με μηδενικούς ρύπους. Έτσι θα αυξηθεί η ταχύτητα στις δημόσιες συγκοινωνίες. Παράλληλα, τα δρομολόγια των συγκοινωνιών θα γίνουν συνεπέστερα. Είναι κινήσεις που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών» πρόσθεσε.

«Δεν θα συνθηκολογήσουμε με την ανομία στον δρόμο»

«Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής. Αυτή τη λογική υπηρετούν τα υψηλότερα πρόστιμα και η οριστική αφαίρεση διπλώματος. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα πρόστιμα για χρήση αλκοόλ και παράβαση ορίου ταχύτητας. Αν δείτε τα στατιστικά, έχουμε δυσανάλογους θανάτους και βαριές κακώσεις από ατυχήματα συμπολιτών μας χωρίς κράνος. Πρέπει να είμαστε αμείλικτοι. Οι ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ. περιγράφηκαν διεξοδικά από τον Υπουργό και τον Εισηγητή. Χαίρομαι γιατί ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται επί της αρχής υπέρ», ξεκαθάρισε ο κ. Μητσοτάκης.

Για τα μέσα μαζικής μεταφοράς

«Μέχρι τις αρχές της 2026 θα έχουμε υποδεχθεί πάνω από χίλια νέα λεωφορεία. Μέχρι το 2027 θα έχουμε πετύχει την πλήρη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα», ανέφερε.

«Στη Θεσσαλονίκη θα έχουν φτάσει 450 νέα λεωφορεία, ενώ μέχρι το τέλος του 2027. Αναμένονται ακόμα 110. Το μετρό προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Στη Θεσσαλονίκη, έως τις αρχές του 2026, θα έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση με την Καλαμαριά«, συμπλήρωσε.

«Η βελτίωση των συγκοινωνιών υπήρξε εξάλλου και ένα από τα κυρίαρχα αιτήματα που καταγράφηκαν στην πρόσφατη αξιολόγηση των κρατικών υπηρεσιών. Είναι επιλογές που ενθαρρύνουν περισσότερους συμπολίτες μας να επιλέξουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Προχωράμε στην πιλοτική λειτουργία μετρό και τραμ τα ξημερώματα του Σαββατοκύριακου, για να διευκολύνουμε τους νέους να μην παίρνουν το αυτοκίνητο. Οι νέοι θα ήθελαν να έχουν μια αξιόπιστη επιλογή, ιδίως κατά την επιστροφή τους – γι’ αυτό και στηρίζουμε τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Βλέπετε ότι οι έλεγχοι αλκοτέστ συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό. Ένας στους τέσσερις θανάτους συνδέεται με κατανάλωση αλκοόλ», είπε.

«Στόχος οι 1.500 κάμερες»

«Σημαντική πρωτοβουλία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η εγκατάσταση καμερών. Ο στόχος είναι να φθάσουμε τις 1.500 κάμερες», είπε.

«Και βέβαια ναι, θα εγκαταστήσουμε και πειραματικά τις πρώτες κάμερες στα λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορείων λωρίδων. Θα έχουμε λοιπόν σύντομα τη δυνατότητα να εντοπίζουμε με απλό τρόπο τις πιο συχνές και σοβαρές παραβιάσεις. Τα πρόστιμα θα βεβαιώνονται, θα επιδίδονται στην προσωπική θυρίδα του παραβάτη, στο gov.gr και τα έσοδα από αυτές τις ψηφιακές κλήσεις θα μπαίνουν στο Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, θα κατευθύνονται αποκλειστικά σε έργα αναβάθμισης του δικτύου, σε δράσεις που προάγουν την υπεύθυνη συμπεριφορά και τη σωστή οδήγηση στο δρόμο. Θα έλεγα μάλιστα ότι είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Όσο περισσότερα έσοδα έχουμε αποκλείσεις, τόσο μεγαλύτερη θα προκύπτει και η ανάγκη για σχετικές παρεμβάσεις», επισήμανε.

Στο επίκεντρο η υπερβολική ταχύτητα, η χρήση κράνους και το αλκοόλ

«Θα επιμείνω στην υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και το κράνος. Οι ποινές θα συνδέονται με το επίπεδο επικινδυνότητας. Πρέπει να τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους. Παράλληλα, για τη χρήση μη ζώνης και κράνους, που βρίσκονται στις πιο συχνές παραβάσεις, τα πρόστιμα θα φτάνουν τα 350 ευρώ, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Αυτή η στατιστική αίματος και πόνου είναι η απάντηση σε όσους χαρακτηρίζουν σκληρές τις ρυθμίσεις. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Οι ρυθμίσεις θα κάνουν τον επιπόλαιο οδηγό να σκεφτεί διπλά και τριπλά πριν βάλει σε κίνδυνο τη ζωή του και των υπολοίπων», σημείωσε. 

«Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Η μείωση ταχύτητας έχει δοκιμαστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με επιτυχία. Κάντε μόνοι σας μια παρατήρηση. Εγώ βλέπω στον περιφερειακό του Λυκαβηττού την ανάπτυξη ταχύτητας από Ι.Χ., που αν πεταχτεί ένας πεζός, δεν υπάρχει περιθώριο αντίδρασης», σχολίασε, εξηγώντας ότι και με βάση τους συγκοινωνιολόγους, οι μικρότερες ταχύτητες μπορούν να βελτιώσουν και την ίδια την κίνηση.

 

Διαβάστε επίσης

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς και την Πέμπτη 12 Ιουνίου σε Αττική, νησιά και ΑργολίδαΕλλάδα

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς θα ισχύει και την Πέμπτη 12 Ιουνίου σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, αναμεσά τους και η Αργολίδα. Σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γεν...

Δημοσκόπηση Interview: Διψήφιο προβάδισμα Ν.Δ., 4η η Πλεύση Ελευθερίας – Πόσοι θα ψήφιζαν ένα κόμμα Τσίπρα ή ΣαμαράΕλλάδα

Πρωτιά της Ν.Δ. με διψήφιο προβάδισμα, παγίωση του ΠΑΣΟΚ στη δεύτερη θέση, με τρίτο κόμμα την Ελληνική Λύση και τέταρτη την Πλεύση Ελευθερίας δείχνει δημοσκόπηση της Interview για ...

«Σπαρτιάτες»: Το σκεπτικό που οδήγησε στην έκπτωση των «τριών» – Ερωτήματα για την πλειοψηφία στη ΒουλήΕλλάδα

Τι λέει η απόφαση του Εκλογοδικείου Η απόφαση του Βασίλη Στίγκα να προχωρήσει σε καταγγελίες περί συναντήσεων βουλευτών του με τον Ηλία Κασιδιάρη γύρισε μπούμερανγκ, καθώς ο αρχηγό...

Ο νέος ΚΟΚ αυστηροποιεί τις ποινές στις τροχαίες παραβάσεις – Στόχος η συνολική αλλαγή οδηγικής κουλτούραςΕλλάδα

  Κλιμακωτές ποινές σε περίπτωση υποτροπής , η οποία εισάγεται για πρώτη φορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας , αλλά και ποινές που φτάνουν έως και τα ισόβια , για περιπτώσεις που ο...

Στην Οδησσό αύριο ο Πρωθυπουργός για τη Σύνοδο Κορυφής Ουκρανίας-Νοτιοανατολικής ΕυρώπηςΕλλάδα

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί την Οδησσό την Τετάρτη, 11 Ιουνίου, για να συμμετάσχει στην 4η Σύνοδο Κορυφής Ουκρανίας-Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κατόπιν πρόσκλησης...

Απόφαση για «Σπαρτιάτες»: Βουλή με 297 έδρες μέχρι το τέλος της θητείας τηςΕλλάδα

Το Εκλογοδικείο επικύρωσε τη μείωση της σύνθεσης της Βουλής σε 297 έδρες για το υπόλοιπο της κοινοβουλευτικής περιόδου, μετά την έκπτωση τριών βουλευτών του κόμματος Σπαρτιάτες (Κω...

Εκκενώνονται Ανάβυσσος και Παλαιά Φώκαια - Φωτιά τώρα κοντά σε σπίτια, δείτε φωτογραφίεςΕλλάδα

Μήνυμα από το 112 - Επιχειρούν 4 αεροσκάφη και 2 ελικόπτερα - Κλειστή είναι η Λ. Λαυρίου από το ύψος της Καραμανλή στο ρεύμα προς Συντερίνα - Πύρινα μέτωπα σε Λέσβο και Ξάνθη - Στο...

Μέχρι και ισόβια σε πολύνεκρα τροχαία, ποιες οι ποινές για κινητό, αλκοόλ, ζώνη και κράνος - Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚΕλλάδα

Στο στόχαστρο η οδήγηση με κινητό, η μέθη και η οδήγηση χωρίς κράνος – Τι ισχύει για την παραβίαση STOP – Ακόμη πιο βαριές ποινές σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα Έμφαση στις πολύ ...

Κοινοτικά κονδύλια 1,7 δις. ευρώ για να γίνουν πράσινα τα ελληνικά νησιάΕλλάδα

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ολοκληρώνει την επεξεργασία των αναλυτικών προτάσεων για τα «πράσινα» έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών...

Trafficking στην Ηλιούπολη: Εισαγγελέας επιμένει στην ενοχή των κατηγορουμένων – Ζητά επιβολή των πρωτοδικών ποινώνΕλλάδα

Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Αθήνας ετοιμάζεται να εκδώσει την ετυμηγορία στην πολύκροτη υπόθεση του τράφικινγκ στην Ηλιούπολη, όπου θύμα ήταν μια 19χρονη κοπέλα. Η δίκη, που διεξάγ...