Στον εφέτη ανακριτή έχουν παραδοθεί δύο κρίσιμα πορίσματα που ρίχνουν φως στις συνθήκες του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Το πρώτο, από τον καθηγητή του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ, Δημήτρη Καρώνη, επικεντρώνεται στις αιτίες της έκρηξης που συνόδευσε τη σύγκρουση. Το δεύτερο, από τον καθηγητή μεταλλειολόγο-μεταλλουργό του ΕΜΠ, Πέτρο Τσακιρίδη, εξετάζει τα υλικά υπολείμματα για λογαριασμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Το πόρισμα του κ. Καρώνη, έκτασης 132 σελίδων, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η έκρηξη μπορεί να προκλήθηκε από έλαιο σιλικόνης, καθώς δεν εντοπίστηκαν άλλες χημικές ουσίες κατά την έρευνα. Όπως αναφέρεται, τα έλαια σιλικόνης, σε συνδυασμό με ηλεκτρικό τόξο, μπορούν να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα και να αναφλεγούν σε θερμοκρασίες άνω των 330 βαθμών Κελσίου. Το πόρισμα, που παραδόθηκε στον ανακριτή, απαντά σε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τις συνθήκες της έκρηξης, όπως αυτά είχαν τεθεί από την παραγγελία του δικαστικού λειτουργού.
Παράλληλα, το πόρισμα του κ. Τσακιρίδη, που διενεργήθηκε για την Πυροσβεστική Υπηρεσία, εξέτασε υπολείμματα από το πιλοτήριο και τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής των τρένων. Ο καθηγητής κατέληξε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις έκρηξης ή φωτιάς στα υλικά που μελετήθηκαν. Αντιθέτως, τα δείγματα έφεραν μόνο παραμορφώσεις και χτυπήματα, τα οποία αποδίδονται στη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Η αυτοψία στην περιοχή Κουλούρι από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕ) της Πυροσβεστικής ενίσχυσε το συμπέρασμα ότι τα εξετασθέντα τμήματα δεν παρουσιάζουν ίχνη καύσης.
Το πόρισμα του κ. Τσακιρίδη θα αποσταλεί στη ΔΑΕ, προκειμένου να ενσωματωθεί στο τελικό πόρισμα της Πυροσβεστικής. Οι δύο εκθέσεις αποτελούν σημαντικά στοιχεία για την έρευνα του δυστυχήματος, καθώς η δικαστική διερεύνηση συνεχίζεται με στόχο την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών και των συνθηκών της τραγωδίας στα Τέμπη.
Πληροφορίες από Ναυτεμπορική