Δύο χρόνια μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, ένα νέο σημαντικό στοιχείο προστίθεται στην ήδη ογκώδη δικογραφία. Σύμφωνα με πληροφορίες, δειγματοληψίες από τις φορτάμαξες και τις λαμαρίνες πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο του 2024, με 25 δείγματα να αποστέλλονται για ανάλυση στο χημείο του κράτους. Τα αποτελέσματα, που ανακοινώθηκαν μετά από εννέα μήνες, αποκάλυψαν την παρουσία ξυλολίου και τολουολίου σε 13 σημεία, συμπεριλαμβανομένων των λαμαρινών της πρώτης φορτάμαξας, των ξύλων στις πρώτες δύο φορτάμαξες, ενός σημείου της τέταρτης φορτάμαξας και έξι διαφορετικών σημείων στο μπροστινό μέρος της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Ο ειδικός πραγματογνώμονας, Κώστας Λακαφώσης, ανέφερε στο MEGA και στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA»: «Εμείς τα ανακαλύψαμε με εννέα μήνες καθυστέρηση. Συνολικά βρέθηκαν σε 13 σημεία, και κάποια από αυτά αφορούν και τις τρεις μηχανές. Τα τελευταία έξι σημεία μπήκαν τώρα στη δικογραφία».
«Επιβεβαιώνεται αυτό που λέμε από την πρώτη μέρα»
Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας της Μάρθας, η οποία έχασε τη ζωή της στο δυστύχημα, σχολίασε: «Με αυτό επιβεβαιώνεται αυτό που λέμε από την πρώτη μέρα. Τα αίτια της φωτιάς δεν προέρχονται από τα έλαια σιλικόνης. Έχω πει πολλές φορές ότι η διαχείριση της ανάκρισης είναι προβληματική, και η στάση του συγκεκριμένου ανακριτή να μην ερευνήσει στον σωστό χρόνο αυτά που είχε στα χέρια του είναι εμμονική. Δυστυχώς, δεν βλέπω να αλλάζει η τακτική στη διαχείριση».
Ο Λουκάς Αποστολίδης, δικηγόρος οικογενειών των θυμάτων, τόνισε ότι από την αρχή της τραγωδίας έχουν γίνει σημαντικές παραλείψεις. «Η άποψή μου είναι ότι οι κύριοι υπεύθυνοι για το έγκλημα είναι το τρίγωνο της ενοχής και της διαπλοκής: πολιτική ηγεσία, οργανισμοί και εργολαβικά συμφέροντα. Εάν στον χώρο του εγκλήματος είχαν παραμείνει αναλλοίωτες οι συνθήκες, τότε θα είχαμε βεβαιότητες».
Τα σημεία όπου βρέθηκε ξυλόλιο
Σύμφωνα με αποκαλύψεις του MEGA και της εκπομπής LIVE NEWS, τα σημεία όπου βρέθηκε ξυλόλιο και τολουόλιο είναι τα εξής:
Στο υλικό από το εξωτερικό της 2ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου,
Στο υλικό από το εξωτερικό της 1ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου,
Σε υαλοβάμβακα από την 1η ηλεκτράμαξα του εμπορικού τρένου,
Σε υλικό από τον κινητήρα της ηλεκτράμαξας του επιβατικού τρένου,
Στο έδαφος βόρεια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης,
Στο έδαφος νότια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης, και
Στο έδαφος στη βάση του ανατολικού επικλινούς των ραγών.
Νέα ηχητικά ντοκουμέντα
Οι νέες αποκαλύψεις έρχονται σε συνέχεια των ηχητικών ντοκουμέντων που δημοσίευσε το «Μεγάλο Κανάλι», τα οποία αποτυπώνουν τους διαλόγους των σταθμαρχών τη νύχτα της τραγωδίας. Τα ηχητικά αυτά στοιχεία καταγράφουν τη χαοτική κατάσταση που επικρατούσε πριν από τη μοιραία σύγκρουση των τρένων στις 28 Φεβρουαρίου.
Η έρευνα συνεχίζεται, με τα νέα στοιχεία να προστίθενται στη δικογραφία, ενώ οι οικογένειες των θυμάτων και οι εμπλεκόμενοι φορείς επιμένουν στην ανάγκη για διαφάνεια και δικαιοσύμη.
Πληροφορίες από in.gr