Ευρωβαρόμετρο: Σε κρίση οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι
Η βαθιά κρίση που πλήττει τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, ιδιαίτερα μετά το δυστύχημα των Τεμπών, επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του Ευρωβαρόμετρου. Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιούν το τρένο μειώθηκε δραματικά από 16% σε 8% μεταξύ 2019 και 2024, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν αισθητά οι διαμαρτυρίες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων.
Μόλις το 8% των πολιτών στην Ελλάδα χρησιμοποίησε τρένο τους τελευταίους 12 μήνες, σύμφωνα με το ειδικό ευρωβαρόμετρο του 2024 για τα "Δικαιώματα των Επιβατών" της ΕΕ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 16%.
Η Ελλάδα κατρακύλησε στην προτελευταία θέση της ΕΕ των 27 στη χρήση σιδηροδρόμου, με 4% χαμηλότερο ποσοστό από την Κύπρο που κατέχει την τελευταία θέση.
Η εικόνα επιδεινώνεται και από τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας, τα οποία καταδεικνύουν:
- Μείωση από 82% σε 75% του ποσοστού των επιβατών που δήλωσαν ότι δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα στα ταξίδια τους με το τρένο.
- Αύξηση από 18% σε 25% όσων δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν τουλάχιστον ένα πρόβλημα στα ταξίδια τους.
- Αύξηση από 1% σε 6% όσων δήλωσαν ότι ακυρώθηκε κάποιο δρομολόγιό τους.
- Αύξηση από 0% σε 2% όσων βίωσαν καθυστέρηση άνω των δύο ωρών στην αναχώρηση κάποιου δρομολογίου.
- Αύξηση από 1% σε 3% όσων βίωσαν καθυστέρηση άνω των δύο ωρών στην άφιξη κάποιου δρομολογίου.
- Αύξηση από 0% σε 3% όσων δήλωσαν ότι βίωσαν καθυστέρηση, απώλεια ή καταστροφή αποσκευών.
Μοναδική εξαίρεση αποτελούν τα ερωτήματα που αφορούν μικρές καθυστερήσεις (από μία ως δύο ώρες) σε αναχωρήσεις και αφίξεις των σιδηροδρόμων, όπου καταγράφηκε βελτίωση έστω και οριακή (-1%).
Η κρίση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους καλεί για άμεση λήψη μέτρων. Η ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου, η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η τήρηση των δρομολογίων είναι απαραίτητες για να κερδηθεί η χαμένη εμπιστοσύνη των πολιτών.
Με πληροφορίες από την Ναυτεμπορική