ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Ο σταθμός της Λάρισας είχε σύστημα τηλεδιοίκησης – Λειτουργούσε έως τις 22:12 της 28ης Φεβρουαρίου

«Μεταξύ των σταθμών που παραδόθηκαν την τελευταία τριετία με το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν ο σταθμός της Λάρισας. Λειτουργούσε έως τις 22:12 της 28ης Φεβρουαρίου, δηλαδή μία ώρα πριν το δυστύχημα και μπορούσε ο σταθμάρχης να κάνει αυτόματη χάραξη της διαδρομής, όπως οι προηγούμενοι. Δεν την έκανε αυτόματα και την έκανε χειροκίνητα» επισήμανε ο τέως υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και δικτύων Κώστας Αχ Καραμανλής.

Υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας το βράδυ του δυστυχήματος είπε ο κ. Καραμανλής «Δικλείδα ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που δεν χρησιμοποιήθηκε. Δικλείδα ήταν ο δεύτερος και τρίτος σταθμάρχης που δεν ήταν στις θέσεις τους. Δικλείδα ήταν ο κανονισμός ασφαλείας του ΟΣΕ που δεν εφαρμόστηκε. Δικλείδα ήταν το πώς θα έπρεπε να γίνονται οι αναγγελίες για τα δρομολόγια αλλά δεν έγιναν με τον σωστό τρόπο». σημείωσε.

Για την επίμαχη σύμβαση 717 του 2014, υπογράμμισε πως «παραλάβαμε το έργο βαλτωμένο. Μας παραδόθηκε λειτουργικά μόνο το18%. Το προχωρήσαμε στο 70%», σχολιάζοντας πως «άλλο η απορρόφηση άλλο η εκτέλεση του έργου»

«Το 2016 παραδόθηκαν μόνο οι 17 από τους 52 σταθμούς, από τους οποίους οι μισοί ανασκευάστηκαν από το 2021» ανέφερε

Όπως τόνισε μεταξύ 2017 με 2019, το παραδοτέο έργο είναι μηδενικό. Ούτε ένας σταθμός ανατάχθηκε, ούτε ένα έργο τηλεδιοίκησης παραδόθηκε.

Ως μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία των σιδηροδρόμων ανέδειξε «το σπάσιμο των εργολαβιών που καταλήγει σε μία βαβέλ» «Θεσμοθετούμε ενιαία διαδικασία. Ένας εργολάβος για όλο το έργο» ανέφερε.

Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στα «ψεύδη» που έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα όσον αφορά τη σύγκρουση των τρένων στα Τεμπη.

Πρώτο ψέμα, είπε ο κ. Καραμανλής, ότι «αναφέρουν πως στο σταθμό Λάρισαςδεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Αυτό δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Διέθετε σύστημα από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν σε λειτουργία μια ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα. Ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά όπως έκαναν οι προηγούμενοι. δυστυχώς δεν το έκανε, τη χάραξε χειροκίνητα και ξέχασε ένα κλειδί. Επειδή λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης μπορούσε να δει το τρένο στη λάθος κατεύθυνση για 12 λεπτά αλλά δυστυχώς δεν το έκανε

Δεύτερο ψεύδος ότι αν λειτουργούσετο σύστημα ΕΤCS το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί, είπε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας ότι «απο τη στιγμή που ο σταθμάρχης παρέκαμψε το σύστημα και πήγε χειροκίνητα και έδωσε εντολή παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη κανένα σύστημα δεν θα σταματούσε την κίνηση του τρένου. Και το ETCS και η σηματοδότηση θα είχε απενεργοποιηθεί. Με το σύστημα αυτό ναι θα είχε περισσότερες δυνατότητες ο σταθμάρχης αλλά δεν ξέρουμε να θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα γιατί όλα τα συστήματα καταλήγουν στους ανθρώπους»

«Ισχυρίζονται ότι αν είχαμεραδιοκάλυψη GSMR θα είχαμε προλάβει το κακό. Ισχυρίζονται από την αξιωματική αντιπολιτευση ότι το σύστημα είχε παραδοθεί. Παραλείπουν να πουν ότι έλειπε η απαραίτητη πριν την χρήση του αξιολόγηση και πιστοποίηση. Τα στάδια προχώρησαν την τελευταία 3ετία με έγκριση και πιστοποιητικό συμμόρφωσης. Το GSMR τέθηκε σε λειτουργία το 2022. Το σύστημα αυτό που υποτίθεται ότι δεν χρησιμοποιείται είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε και ακούσαμε τους διαλόγους που έχουν δοθεί σε δημοσιότητα» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

«Οι αλήθειες για την χρηματοδότηση και τις προσλήψεις»

Απαντώντας στα περί υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «αυξήσαμε από 45 σε 75 εκατ. ευρώ την χρηματοδότηση του ΟΣΕ ενώ προβλέψαμε κονδύλια από το Ταμέιο Ανάκαμψης».

Για τον αριθμό των εργαζομένων, δε, είπε ότι «από το 2009 και μετά ο αριθμός εργαζόμενων έβαινε μειούμενος. Πότε ανακόπηκε η πορεία; Το 2022. Εμείς προχωρήσαμε σε διαδικασίες προσλήψεων με διαγωνισμούς ΑΣΕΠ το 2022 και 2023. Διαδικασίες αδιάβλητες και δυστυχώς χρονοβόρες. Το 2015-19 έγιναν μόλις 24 προσλήψεις, επί των δικών μας ημερών έγιαν περισσότερες από 200 προσλήψειες και άλλες 200 με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Σε μια περίοδο μείωσης υπαλλήλων από το 2022 άρχισε να αυξάνεται ο αριθμός. Σε μια τόσο οδυνηρή στιγμή για την κοινωνία μας ας συμφωνήσουμε για τα γεγονότα».

Όσον αφορά τη σύμβαση με την Hellenic Train αφού είπε ότι «έχουν ακουστεί σημεία και τέρατα» στη συνέχεια εξήγησε ότι «το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζει να διαγράψει χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το δημόσιο ύψους 700 εκατ. ευρώ και στην συνέχεια να την πωλήσει έναντι 45 εκατ. ευρώ. Το 2022 υποχρεώνουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που εκτελεί να πληρώνει για την χρήση της υποδομής που χρησιμοποιεί».

«Δεν κρύφτηκα ποτέ στην ζωή μου και δεν δίστασα να αναλάβω τις ευθύνες μου. Παραλάβαμε μια σύμβαση στο 18% και την πήγαμε στο 70% δυστυχώς όχι στο 100%. Στον τομέα σιδηροδρόμων προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε παθογένειες δεκαετιών. Όμως για να εξαλείφουν απαιτούνται χρόνια. Δεν θα ήμουν συνεπής με τα πιστεύω μου αν θεωρούσα ότι προσωπικά και εγώ δεν φέρω μερίδιο ευθύνης για όλα αυτά. Δεν συμφωνώ με λογικές που λένε ότι τα έκανα όλα καλά» υπογράμμισε και συμπλήρωσε

«Σιώπησα σεβόμενος τα θύματα. Ηταν χρέος μου να μιλήσω εδώ στην Βουλή. Οι περισσότεροι που μίλησαν ενέδωσαν στην σκοπιμότητα και τη μικροπολιτική συγκυρία».

Διαβάστε επίσης

Live η συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής για την τραγωδία των ΤεμπώνΕλλάδα

Σε απευθείας μετάδοση από την Αίθουσα Γερουσίας της Βουλής η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας με αντικείμενο την τραγωδία στα Τέμπη, Πρώτος τοποθετήθηκε ο πρώην υπουρ...

Άρχισε στην ολομέλεια η συζήτηση για τη «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων»Ελλάδα

Άρχισε στην ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλή...

Όταν ο Μίμης Παπαϊωάννου τραγουδούσε πρίμο σεκόντο με τον Μίκη Θεοδωράκη (βίντεο)Ελλάδα

Ένα πραγματικό ντοκουμέντο, ένα ιστορικό κειμήλιο αν προτιμάτε, προσφέρει το SPORT24 . Ο Μίμης Παπαϊωάννου τραγουδάει "το δυο πόρτες έχει η ζωή" του Στέλιου Καζαντζίδη και του κάνε...

Εαρινή Ισημερία 2023: Μπήκε και επίσημα σήμερα η άνοιξη - Πότε θα βρίσκεται στο ζενίθ τηςΕλλάδα

Μπήκε και επίσημα σήμερα,  Δευτέρα 20 Μαρτίου η άνοιξη καθώς διανύουμε την ημέρα της εαρινής ισημερίας. Πρόκειται για το αστρονομικό φαινόμενο, κατά το οποίο η ημέρα και η νύχτα έχ...

Ξάνθη: Αρραβώνες μεταξύ ανηλίκων και «παζάρι» πίσω από την εν ψυχρώ δολοφονία του 45χρονουΕλλάδα

Σοκαρισμένη είναι η κοινωνία της Ξάνθης μετά το στυγερό έγκλημα με εμπλεκόμενη μια οικογένεια, ενώ η δολοφονία του 45χρονου άντρα όπως αναφέρουν τοπικά δημοσιεύματα σχετίζεται με έ...

ΑΔΕΔΥ: «Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση του νερού»Ελλάδα

Την κάθετη αντίθεσή της «στην προώθηση του πολυνομοσχεδίου που ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης» εκφράζει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔ...

Θεσσαλονίκη: 62χρονος κλειδώθηκε με τα παιδιά του σε ΙΧ με δύο φιάλες υγραερίουΕλλάδα

Στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης νοσηλεύεται φρουρούμενος ο 62χρονος πατέρας που βρέθηκε το βράδυ της Κυριακής κλειδωμένος με τα παιδιά του σε Ι.Χ. αυτοκίνητο όπου υπήρχ...

Συρρίκνωση της ελληνικής μελισσοκομίας – Αποχωρούν παραγωγοί από τη Βόρεια Ελλάδα μέχρι την ΚρήτηΕλλάδα

Ανεπαρκή χαρακτηρίζουν οι μελισσοκόμοι την ενίσχυση ύψους 8 ευρώ ανά κυψέλη για όσους έχουν από 110 κυψέλες και πάνω, που ανακοίνωσε προ μερικών ημερών ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτ...

Τέμπη: Συγκλονιστικό γκράφιτι για την τραγωδία – «Ήθελα να υπάρχει κάτι σαν μνημείο γιατί έχουμε μνήμη χρυσόψαρου»Ελλάδα

Ένα εμπνευσμένο γκράφιτι που είναι αφιερωμένο στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος με τα τρένα στα Τέμπη, αλλά και σε όσους ευθύνονται γι’ αυτό, ώστε ποτέ να μην ξεχαστεί η υπόθεση...

Τέμπη: Σε ακρόαση τρεις πρώην υπουργοί Μεταφορών στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας – Τι αναμένεται να πει ο Κ. ΚαραμανλήςΕλλάδα

Στις 10 το πρωί συνεδριάζει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, κατά τη διάρκεια της οποίας θα ανοίξει – για πρώτη φορά – τα χαρτιά τ...