ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τέμπη: Τα αναπάντητα τηλεφωνήματα του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου το μοιραίο βράδυ

Συγκλονίζουν τα νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Ο κόσμος έχει βγει στους δρόμους της Ελλάδας ζητώντας να αποδοθούν οι ευθύνες σε όλους τους υπεύθυνους για την τραγωδία ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος.

 

Ο μηχανοδηγός της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας, Γιώργος Κουτσούμπας, φαίνεται ότι για 17 λεπτά, δηλαδή από τις 23:04 ως τις 23:21 όταν το Intercity συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία, προσπαθούσε απελπισμένα να μιλήσει με κάποιον ώστε να σταματήσει την πορεία προς τον θάνατο.

 

Για 17 λεπτά, ο Γιώργος Κουτσούμπας καλούσε επίμονα τον σταθμάρχη της Λάρισας χωρίς να παίρνει απάντηση ενώ τηλεφωνούσε και στους συναδέλφους του, τους μηχανοδηγούς που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα, για να επιβεβαιώσει την πιο φρικτή υποψία του. Αν, δηλαδή, το τρένο με τα εμπορεύματα ερχόταν, όπως φοβόταν, κατά πάνω του.

 

«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Ύστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή» λέει συνάδελφός του.

 

 

Είχε αλλάξει η βάρδια στους μηχανοδηγούς

Όπως αποκαλύπτει το «Live News», ο μηχανοδηγός του Intercity, χωρίς να έχει την επιβεβαίωση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, βασίστηκε στην εμπειρία του. Θεωρώντας σχεδόν βέβαιο λοιπόν, ότι υπάρχει εμπορική αμαξοστοιχία η οποία έρχεται από Θεσσαλονίκη στην ίδια γραμμή, άρχισε να καλεί τους μηχανοδηγούς του εμπορικού που εκτιμούσε ότι έκαναν το δρομολόγιο εκείνο το βράδυ.

Όμως η βάρδια είχε αλλάξει.

«Ο μηχανοδηγός του Intercity έπαιρνε τηλέφωνα και αναζητούσε τους μηχανοδηγούς της εμπορικής. Αλλά τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδιά τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Άλλοι ήταν κανονικά να κάνουν αυτό το δρομολόγιο και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του Intercity) προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του».

 

«Ο σταθμάρχης δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου»

 

Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Αυτό λένε οι ειδικοί.

Γιατί εάν μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά, 180 δευτερόλεπτα, να κάνει διορθωτικές κινήσεις για να αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη.

Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ. το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης, τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη. 

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα» λέει ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τεζεράκης.

Η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα θα αποκαλύψει με ποιους ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας πρόλαβε να επικοινωνήσει τα κρίσιμα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

Διαβάστε επίσης

Σχολή Ναυτικών Δοκίμων: Προκήρυξη πρόσληψης στρατιωτικού διδακτικού προσωπικού και εκπαιδευτικού προσωπικούΕλλάδα

Την πλήρωση 41 θέσεων στρατιωτικού διδακτικού προσωπικού και 40 θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στο Τμήμα Ναυτικών Επιστημών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ) για το ακαδημαϊκό έτο...

Γεωργιάδης: «Αν έλεγε ο Καραμανλής ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς»Ελλάδα

Την ώρα που οι πολίτες ζητούν απαντήσεις για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και ενώ η δημοσιογραφική έρευνα δείχνει ότι ο θάνατος 57 ανθρώπων ήταν προδιαγεγραμμένο έγ...

Συνεχίζουν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο τις απεργιακές κινητοποιήσεις έως και την Παρασκευή - Συνάντηση την Πέμπτη με τον Γ. ΓεραπετρίτηΕλλάδα

Συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις έως και την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023 οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο με αποτέλεσμα να μην εκτελούνται τόσο τα δρομολόγια των τρένων ό...

Τέσσερις γυναίκες περιγράφουν τη φρίκη που έζησαν στα Τέμπη: "Ήταν βομβαρδισμένος τόπος"Ελλάδα

Μία αστυνομικός, μία πυροσβέστης, μία διασώστρια του ΕΚΑΒ και μία εθελόντρια της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης περιέγραψαν τη φρίκη την οποία βίωσαν όταν αντίκρισαν εικόνες που θα μείν...

Πέταξαν τιγράκι έξω από το Αττικό Πάρκο – Είναι παράλυτο από τη μέση και κάτω (βίντεο)Ελλάδα

Ένα περίεργο περιστατικό που, όπως όλα δείχνουν, οφείλεται σε παράνομο εμπόριο άγριων ζώων εκτυλίχθηκε έξω από το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, όταν ένα λευκό τιγράκι μόλις τεσσάρων μηνώ...

Γεραπετρίτης: Αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημαΕλλάδα

“Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει καμία συγκάλυψη και δεν θα επιδιώξει κανενός είδους ανούσια κομματική αντιπαράθεση”, είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου στη συνέντευξη ...

Επεισόδια στο Σύνταγμα στο περιθώριο του συλλαλητηρίου για τα Τέμπη – Επτά συλλήψειςΕλλάδα

  Σκηνικό έντασης εξελίσσεται στο Σύνταγμα το μεσημέρι της Τετάρτης, μεταξύ ομάδας ατόμων και αστυνομικών, στο περιθώριο των απεργιακών συγκεντρώσεων που είναι σε εξέλιξη στο κέντρ...