ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θρησκευτικά: Θεολόγοι ζητούν να μην εφαρμοστεί η απαλλαγή και για ορθοδόξους μαθητές

«Πόλεμο» με το υπουργείο Παιδείας αλλά και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα(ΑΠΔΠΧ), ανοίγει ξανά η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων. Αυτή τη φορά οι θεολόγοι στρέφονται κατά της πρόσφατης γνωμοδότησης της ΑΠΔΠΧ η οποία προτείνει την απαλλαγή στο Μάθημα των Θρησκευτικών, σε όλους τους αιτούντες, ακόμη και στους Ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές, με επίκληση απλώς και μόνον λόγων συνείδησης. Η γνωμοδότηση αυτή προκάλεσε την άμεση αντίδραση των Θεολόγων οι οποίοι ζητούν από την υπουργό Παιδείας να μην την εφαρμόσει καθώς όπως υποστηρίζουν είναι «αντισυνταγματική και τελικά καταργεί την υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος στα σχολεία».
Μάλιστα η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων απειλεί το υπουργείο Παιδείας ότι αν «προκρίνει να συνταχθεί με αυτές τις απόψεις τότε είμαστε υποχρεωμένοι εκ της θέσεώς μας, για μια ακόμη φορά να προσφύγουμε, εναντίον του Υπουργείου μας, όπως είχαμε κάνει και με τους Υπουργούς κ. Φίλη και κ. Γαβρόγλου το 2016 και 2017, προκειμένου να επανέλθει ξανά η παιδεία μας στην ήδη σοφά καθορισμένη συνταγματικότητά της ως προς την υποχρεωτικότητα του πολύπαθου Μαθήματος των Θρησκευτικών.


Η απόφαση των Θεολόγων
Σε σχετική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων αναφέρει: Τον Ιούλιο του 2022, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την υπ’ αριθμ. 1478/2022 απόφασή της, ακύρωσε Κοινή Υπουργική Απόφαση(ΚΥΑ) του 2021, κατά το μέρος που προβλέπεται η απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, καθώς δεν προηγήθηκε της έκδοσης της ΚΥΑ η γνώμη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα(ΑΠΔΠΧ) για αυτό το θέμα. Μετά από αυτή την εξέλιξη και ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, η ΑΠΔΠΧ εκδίδει τη ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ 2/2022, σύμφωνα με την οποία προτείνει να δίνεται απαλλαγή στο Μάθημα των Θρησκευτικών, σε όλους τους αιτούντες, ακόμη και στους Ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές, με επίκληση απλώς και μόνον λόγων συνείδησης.


Με τη γνωμάτευση αυτή το Μάθημα των Θρησκευτικών χάνει την υποχρεωτικότητά του και, για πρώτη φορά στην ιστορία της Παιδείας της χώρας, μετατρέπεται από υποχρεωτικό σε προαιρετικό. Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ), μετά από αυτήν την αυθαίρετη παρέμβαση της ΑΠΔΠΧ, θεωρεί ότι το Υπουργείο Παιδείας προφανώς και οφείλει να μην εφαρμόσει την ως άνω ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ, διότι:

α) Είναι αντισυνταγματική, καθώς, με τις συστάσεις που εμπεριέχονται σε αυτήν, καταλύονται ολοφάνερα οι πρόνοιες των άρθρων 3 και 16, παρ. 2 του Συντάγματος του Ελληνικού κράτους.


β) Έρχεται σε κατάφωρη αντίθεση με τις πρόσφατες σχετικές με το Μάθημα των Θρησκευτικών, Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) όπως την 1479/2019, όπου ξεκάθαρα τονίζεται ότι η δήλωση απαλλαγής από το Μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να έχει το εξής περιεχόμενο: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών» η οποία και «δεν παραβιάζει τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 13 του Συντάγματος, εφ’ όσον γίνεται χάριν απαλλαγής των μαθητών αυτών από την, επιβαλλόμενη κατ’ αρχήν από το Σύνταγμα και το νόμο, υποχρέωση παρακολουθήσεως του μαθήματος αυτού». Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων επιτακτικά θέτει τα εξής ερωτήματα;

Είναι δυνατόν μια Ανεξάρτητη Αρχή να αποκτά, αφ΄ εαυτής, υπερέχουσα θέση του Ελληνικού Συντάγματος αλλά και του ΣτΕ και με τις αποφάσεις της να καταλύει τόσο το Σύνταγμα όσο και τις Αποφάσεις του ΣτΕ και του Υπουργείου Παιδείας;

Είναι δυνατόν οι υπόλοιποι θεσμικοί παράγοντες της Ελληνικής Πολιτείας να μένουν απαθείς και να αποδέχονται αδιαμαρτύρητα τέτοιες αυθαιρεσίες μιας Αρχής, οι οποίες σαφώς και εγκυμονούν κινδύνους για την εύρυθμη λειτουργία του Δημοκρατικού πολιτεύματος της χώρας;

Είναι δυνατόν να επιτρέπεται σε μια ευνομούμενη πολιτεία μια γνωμοδοτική αρχή να καθορίζει αυτή, αντίθετα από το Σύνταγμα και τους Νόμους, το περιεχόμενο της Ελληνικής Παιδείας και ποια Μαθήματα θα είναι υποχρεωτικά και ποια προαιρετικά; Συνειδητοποιούμε, άραγε, πού οδηγούνται τα πράγματα, εάν έχει τη δυνατότητα μια Αρχή αποτελούμενη από 5-6 ανθρώπους, τόσο απλά και εύκολα, να αλλάζει το Σύνταγμα, τους Νόμους και να μην λαμβάνει υπόψη τις Αποφάσεις του ΣτΕ για ένα τόσο πολύ σπουδαίο θέμα του κράτους, όπως είναι η μορφή και το περιεχόμενο της Παιδείας; Που οδηγείται η Δημοκρατική ευρυθμία του κράτους μας;


Το Μάθημα των Θρησκευτικών, με βάση το άρθρο 16, 2 του Συντάγματος, είναι υποχρεωτικό καθώς αποτελεί ουσιαστικό και βασικό στοιχείο της Παιδείας μας, η λειτουργία της οποίας, σύμφωνα με το ως άνω άρθρο «αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες». Ουδείς σύμφωνα και με τις ακλόνητες αποφάσεις του ΣτΕ δεν δικαιούται να αλλάξει ή να παρερμηνεύσει ό, τι έχει θεσπιστεί με το Σύνταγμα της χώρας.

Ουδείς, επίσης, έχει το δικαίωμα να διαστρεβλώνει ή να αλλοιώνει το γράμμα και το πνεύμα του Συντάγματος, όπως έπραξε η ως άνω Αρχή, «διορθώνοντας» το Σύνταγμα και αφαιρώντας από τον συνταγματικό όρο «Θρησκευτική συνείδηση» τον προσδιορισμό «Θρησκευτική». Την ευθύνη της ακεραιότητας της συνταγματικότητας στην Παιδεία την έχει το Υπουργείο Παιδείας και, αν αποδεχθεί την πρόταση για προαιρετικότητα του Μαθήματος των Θρησκευτικών, για τους λόγους που αναφέρονται στην ως άνω ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ, τότε οφείλει να γνωρίζει που μπορεί να οδηγήσει αυτός ο δύσβατος δρόμος, καθώς ανοίγεται ο ασκός του Αιόλου και για άλλες «συνταγματικές διορθώσεις» όπως είναι η ανάπτυξη της «Εθνικής Συνείδησης» και να προκύψουν στο μέλλον και άλλες παρόμοιες ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΕΙΣ, σχετικά με άλλα υποχρεωτικά Μαθήματα της Παιδείας».

Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Σε μια μακροσκελή γνωμοδότηση η Αρχή μεταξύ άλλων αναφέρει: Η Αρχή με τη γνωμοδότηση διατυπώνει τη γνώμη ότι η σύμφωνη με το ισχύον ελληνικό Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ, μορφή άσκησης του δικαιώματος απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, είναι μια δήλωση των ενδιαφερομένων γονέων ή μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και των Χριστιανών Ορθοδόξων που τυχόν το επιθυμούν, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται απλώς ότι «Λόγοι συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των θρησκευτικών». Επίσης, προτείνεται η καταχώριση της απαλλαγής στο βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών της σχολικής μονάδας να διατυπώνεται αναλόγως με το μάθημα για το οποίο χορηγείται η απαλλαγή.

 

Πηγή: libre.gr 

Διαβάστε επίσης

Θεσσαλονίκη: Αμετανόητοι και προκλητικοί οι «εξορκιστές» – Τι αποκάλυψε για τη δράση τους θύμα των αιρετικώνΕλλάδα

Η κ. Μαρία, θύμα των «εξορκιστών» της εκκλησίας των Εθνών, κατήγγειλε στο MEGA πως οι εν λόγω αιρετικοί κατέστρεψαν την οικογένειά της. Σοκ έχουν προκαλέσει στην κοινή γνώμη οι εξο...

Κυψέλη: Είχε σχέση με το θύμα ο 40χρονος - Τη δολοφόνησε στη μέση του δρόμουΕλλάδα

Η  θήκη με το μαχαίρι  που αγόρασε απο το κέντρο της Αθήνας για να κατακρεουργήσει το θύμα του πρόδωσε τον  40χρονο  «σφαγέα απο το Μπαγκλαντές» και αποκάλυψε ενα  ερωτικό δράμα  π...

Καιρός: Φθινοπωρινό σκηνικό μέχρι την Πέμπτη – Βροχές, καταιγίδες και χαλαζοπτώσεις [Χάρτης]Ελλάδα

Φθινοπωρινό θα είναι και πάλι το σκηνικό του καιρού από σήμερα, Δευτέρα με βροχές, καταιγίδες και χαλάζι. Σύμφωνα μάλιστα με το meteo.gr, η καιρική αστάθεια αναμένεται να επικρατήσ...

ΜέΡΑ25: Στηρίζουμε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για εξεταστική επιτροπή για τις υποκλοπέςΕλλάδα

Τη στήριξή του στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τις υποκλοπές εκφράζει με επίσημη ανακοίνωσή του το ΜέΡΑ25 τονίζοντας παράλληλα ότι εκτός από...

Βουλή: Ξεκίνησε η συζήτηση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για την υπόθεση παρακολούθησης του Ν. ΑνδρουλάκηΕλλάδα

Ξεκίνησε η συζήτηση της πρότασης που έχει καταθέσει η ΚΟ του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ για σύσταση Εξεταστικής των πραγμάτων Επιτροπής της Βουλής προκειμένου να διερευνήσει «την υπόθεση παραβία...

Κακοποίηση γαϊδάρου στα Ιωάννινα: Ενώπιον του ανακριτή ο αντιδήμαρχος Ζίτσας - «Δεν είχα καταλάβει»Ελλάδα

Ενώπιον του ανακριτή αναμένεται να οδηγηθεί ο αντιδήμαρχος Ζίτσας στα Ιωάννινα, ο οποίος φέρεται να κακοποίησε βάναυσα ένα γαιδουράκι. Σύμφωνα με οπτικό υλικό που ανήρτησαν κάτοικο...

Σχολεία: Με καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις ξεκινά η νέα χρονιά - Όλες οι αλλαγέςΕλλάδα

Με σημαντικές καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις αλλά και με επιστροφή στην κανονικότητα, όπως επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του, ξεκινά η νέα σχολική χρονιά στις 12 ...