Σε λίγες ημέρες εκπνέει η περίοδος προσαρμογής στα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες (με πάνω από 250 υπαλλήλους) για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας και ξεκινά η ουσιαστική εφαρμογή της.
Το προηγούμενο δίμηνο επιχειρήσεις και εργαζόμενοι είχαν το περιθώριο να προσαρμοστούν στο νέο καθεστώς, χωρίς κυρώσεις. Η περίοδος αυτή λήγει και από την προσεχή Πέμπτη και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας θα προχωρήσει στην υποβολή προστίμων σε όποια επιχείρηση παραβιάσει τις υποχρεώσεις της.
Οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής θα επικεντρωθούν στην πραγματοποίηση ελέγχων μετά την λήξη της βάρδιας, για την πάταξη της υποδηλωμένης εργασίας. Όπου διαπιστώνεται ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, θα επιβάλλεται πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο στην επιχείρηση που παραβατεί. Επειτα από τρεις παραβάσεις εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 15 ημερών.
Το Υπουργείο Εργασίας ενθαρρύνει τους εργαζόμενους και τους συνδικαλιστικούς φορείς που διαπιστώνουν φαινόμενα καταστρατήγησης του μέτρου, να προχωρούν σε καταγγελίες προς την Επιθεώρηση Εργασίας, επώνυμα ή ανώνυμα, οι οποίες θα ελέγχονται άμεσα.
Επέκταση και σε άλλους κλάδους
Στην πρώτη φάση εφαρμογής η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει περίπου 121.000 εργαζόμενους, ενώ δρομολογείται η επέκτασή της και σε άλλους κλάδους της οικονομίας σε βάθος 12μήνου.
Ηδη από την 1η Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η απογραφή του ωραρίου απασχόλησης από το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας, κάτι που θα συμβάλει στην πλήρη εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας σε όλες τις επιχειρήσεις. Μόλις απογραφούν στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, θα ενεργοποιηθεί η δεύτερη φάση (πιθανότατα από 1/1/2023) της ψηφιακής κάρτας που αφορά την εφαρμογή της σε ΔΕΚΟ, βιομηχανίες, εταιρείες security, ασφαλιστικές κλπ.
Το καλοκαίρι του 2023, στο σύστημα θα μπουν και όλες οι επιχειρήσεις στην εστίαση και στον τουρισμό.
Υπενθυμίζεται πως η Ψηφιακή Κάρτα είναι μια εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (myErgani app). Οι επιχειρήσεις θα έχουν το CardScanner app, το οποίο θα «διαβάζει» την Ψηφιακή Κάρτα του εργαζόμενου κατά την είσοδο και την αποχώρηση του από την εργασία και θα διαβιβάζει σε πραγματικό χρόνο τις πληροφορίες στο ΠΣ Εργάνη.