ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σε συντακτικό και μαθηματικά οι χειρότερες επιδόσεις μαθητών Δημοτικού – Γυμνασίου

Προβληματισμό προκαλούν ορισμένα από τα στοιχεία που προέκυψαν από την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου στις πρώτες εξετάσεις PISA οι οποίες διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022.


Οι εξετάσεις διενεργήθηκαν σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών.


Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείου Παιδείας για τις επιδόσεις των μαθητών στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών έδειξαν ότι:

 

Για τους μαθητές του Δημοτικού το 73% του συνόλου των απαντήσεων στη Γλώσσα ήταν σωστές, αν και παρατηρήθηκαν προβλήματα στο Συντακτικό, ενώ στα Μαθηματικά οι σωστές απαντήσεις ήταν στο 66,5%.

Για τους μαθητές των Γυμνασίων το 57% των απαντήσεων για τη Γλώσσα ήταν σωστές ενώ ακόμα πιο χαμηλές ήταν οι επιδόσεις στα Μαθηματικά με μόνο το 45,4% να δίνει σωστή απάντηση στα θέματα που τέθηκαν.

 

Συγκεκριμένα για τις επιδόσεις των μαθητών του Δημοτικού αναφέρεται ότι

Στη Γλώσσα, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Λεξιλόγιο» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Γραμματική- Συντακτικό».

Στα Μαθηματικά, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Επίλυση προβλημάτων».

Για τις επιδόσεις των μαθητών Γυμνασίου αντίστοιχα αναφέρεται ότι:

 

Στη Γλώσσα, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Λεξιλόγιο» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Γραμματική- Συντακτικό».

Στα Μαθηματικά, τα υψηλότερα ποσοστά σωστών και μερικώς σωστών απαντήσεων εμφανίζονται στο πεδίο «Τρίγωνα, τετράπλευρα, σχέσεις & ιδιότητες» και τα χαμηλότερα στο πεδίο «Τετραγωνικές ρίζες, δυνάμεις».

Στόχος των Εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα ήταν η διερεύνηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που έχουν αποκτήσει οι μαθητές και οι μαθήτριες σε θέματα Γλώσσας και Μαθηματικών, σύμφωνα με τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά περιγράφονται στα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ).

Τα θέματα των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα ήταν διατυπωμένα, έτσι ώστε:

(α) να αναδείξουν ποιους από τους επιδιωκόμενους στόχους των ΠΣ επιτυγχάνουν σε υψηλότερο βαθμό οι μαθητές και οι μαθήτριες,

(β) να εντοπίσουν ποιους από τους στόχους δυσκολεύονται να επιτύχουν και

(γ) να προσδιορίσουν τις αιτίες στις οποίες δυνητικά οφείλονται οι εντοπιζόμενες δυσκολίες. Οι πληροφορίες αυτές είναι αναγκαίες για τη διαμόρφωση εστιασμένων παρεμβάσεων άρσης των μαθησιακών δυσκολιών που εντοπίστηκαν και θα αξιοποιηθούν κατά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

Πηγή: libre.gr 

Διαβάστε επίσης

Ελλάδα

Ελεύθερος θα αφεθεί ο Δημήτρης Λιγνάδης, παρά την καταδίκη του σε 12 έτη κάθειρξης για δύο βιασμούς. Το δικαστήριο έδωσε αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση με τους εξής περιοριστικούς ...

Ελλάδα

Αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο δικαιούται η Μυρτώ Παπαδομιχελάκη ( η Μυρτώ της Πάρου) η οποία στις 22 Ιουλίου 2012 δέχθηκε άγρια επίθεση και βιάστηκε από τον Πακιστανό, Αχμέτ Β...

Ελλάδα

Το δικαστήριο επέβαλε τελική ποινή στον Δημήτρη Λιγνάδη δώδεκα χρόνια κάθειρξη κατά πλειοψηφία 4-3. Ένας ένορκος, η πρόεδρος του δικαστηρίου και μια τακτική δικαστής είχαν τη γνώμη...

Ελλάδα

Τροχαίο ατύχημα  σημειώθηκε στη  Θεσσαλονίκη  λίγο πριν τις  12  το  μεσημέρι . Συγκεκριμένα δύο οχήματα συγκρούστηκαν στην συμβολή των οδών Κωνσταντίνου Παλαιολόγου με Λέσβου, στη...

Ελλάδα

Στις προωθούμενες αλλαγές που επιφέρει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής  εν...