Κενά εκπαιδευτικών: Μαθήματα για το πώς μπαλώνονται τα κενά στα σχολεία
Δριμεία κριτική στο υπουργείο Παιδείας και τη ΔΙΔΕ Πειραιά ασκεί η ΕΛΜΕ Πειραιά με αφορμή τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία. Τι κι αν φτάσαμε τέλος Δεκέμβρη, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων, με θύματα πάντα τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Με ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στο alfavita.gr, η τοπική ΕΛΜΕ επιχειρεί να σκιαγραφήσει την κατάσταση:
Το παράδειγμα σε Γυμνάσιο του Πειραιά: λείπει εκπαιδευτικός ΠΕ04 με συνέπεια τα παιδιά, από την αρχή της χρονιάς, να χάνουν διδακτικές ώρες στη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία. Τι σκέφτηκε η ΔΙΔΕ Πειραιά για την κάλυψη του κενού;
Επειδή υπάρχει διαθέσιμος Μαθηματικός (ΠΕ03) ζήτησε (η ΔΙΔΕ Πειραιά) από το/τη Φυσικό να αφήσει το μάθημα της Φυσικής (!), ώστε να το αναλάβει ο/η Μαθηματικός, που έχει τη Φυσική σαν 2η ανάθεση (και τη Γεωγραφία σαν 3η ανάθεση). Και ο/η Φυσικός να αναλάβει τη Χημεία, τη Βιολογία, που δεν έχει καθόλου σαν ανάθεση /η Μαθηματικός!
Δηλαδή, το κενό θα καλυφθεί με το/τη Μαθηματικό να κάνει Φυσική και το/τη Φυσικό να κάνει Χημεία-Βιολογία. Και μη χειρότερα…
Και μάλιστα, τα παιδιά θα αλλάξουν καθηγητή, λίγο πριν τη λήξη του Τετραμήνου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…
Και δεν είναι το μόνο σχολείο…
Γυμνάσιο της Αίγινας έχει έλλειψη 8 ώρες και συγκεκριμένα 3 ώρες Βιολογία, 2 ώρες Χημεία και 3 ώρες Γεωγραφία. Ενώ υπάρχει Φυσικός στο νησί, αυτός μετακινείται στο Αγκίστρι και καλύπτει 8 ώρες Μαθηματικά...
Περιττό να θυμίσουμε ότι η ΔΙΔΕ Πειραιά έχει δώσει οδηγία για αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων, ώστε να γίνεται από λίγο μάθημα σε όλα τα τμήματα, για να κρύβονται τα κενά κάτω από το χαλί.
Ίσως τελικά όλο αυτό να είναι ένα καλό σχέδιο δράσης του σχολείου στο δείκτη “Αξιοποίηση Εκπαιδευτικού Προσωπικού”, για το πώς μπορεί ένα σχολείο να καλύπτει τα κενά, χωρίς να ζητάει καθηγητές….
Κενά στα σχολεία λίγο πριν τα Χριστούγεννα
Λιγότερο από δύο εβδομάδες απομένουν για τις διακοπές των Χριστουγέννων και οι καταγγελίες εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τα κενά στα σχολεία πληθαίνουν. Μεγάλο πρόβλημα φαίνεται πως αντιμετωπίζει και η ειδική αγωγή, ενώ οι συγχωνεύσεις τμημάτων - ως απόρροια των κενών, όπως καταγγέλλεται εδώ και μήνες - συνθέτουν ένα «εκρηκτικό» μείγμα εν μέσω μάλιστα κορονοϊού.
Στο alfavita.gr καταφθάνει καθημερινά πλήθος καταγγελιών και επιστολών διαμαρτυρίας για τις μεγάλες ελλείψεις στα σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Σύλλογος Π.Ε Κερατσινίου - Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», στην περιοχή του οποίου καταγράφονται εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες, λόγω ελλείψεων εκπαιδευτικών, ενώ κενές παραμένουν δεκάδες θέσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς και ΕΕΠ-ΕΒΠ.
«Σαν να μην έφτανε που οι εκπαιδευτικοί καθημερινά βιώνουν τις επικίνδυνες συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία, λόγω κορονοϊού και των ανύπαρκτων μέτρων προστασίας, αφού η κυβέρνηση έχει ορίσει πρωτόκολλα υπερμετάδοσης και διασποράς του ιού και όχι αντιμετώπισής του, έρχονται αντιμέτωποι και με το επιπρόσθετο βάρος να λειτουργήσουν τις σχολικές μονάδες με δεκάδες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και κυρίως εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης», σημειώνει το σωματείο των εκπαιδευτικών.
Παράλληλα τονίζει ότι «χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, που τόσο πολύ διατυμπάνιζε ως καινοτομία η κυβέρνηση». «Απαιτούμε να δοθούν όλα τα κενά από τη διεύθυνση στο Υπουργείο και να καλυφθούν άμεσα», υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Την ίδια ώρα, σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται και στο χώρο της ειδικής αγωγής και της παράλληλης στήριξης.
Σε μία ακόμα ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικού και μητέρας μαθητή νηπιαγωγείου που ανήκει στο φάσμα του αυτισμού αποκαλύπτονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά μαθητές και γονείς.
Όπως σημειώνει η ίδια στην επιστολή της, στους γονείς απομένουν τρεις επιλογές: Να μη στέλνουν το παιδί τους στο σχολείο, να το στέλνουν και να αντιμετωπίζει πολλαπλές δυσκολίες στο γνωστικό τομέα, στον κοινωνικό και σε πρακτικά θέματα αυτονομίας και προσαρμογής ή να πληρώνουν τουλάχιστον 500 ευρώ από αυτά που δεν έχουν, για να πληρώνουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Κενά καλλιτεχνικών και μουσικής σε... καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία
Αίσθηση προκαλεί ακόμα το υπόμνημα που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων στο υπουργείο Παιδείας.
Οι Ένωση επιβεβαιώνει με τη σειρά της ότι λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων τα εκπαιδευτικά κενά τόσο σε αντικείμενα γενικής εκπαίδευσης αλλά και σε αντικείμενα καλλιτεχνικής δεν έχουν καλυφθεί.
Κι όμως! Οι γονείς καταγγέλλουν ότι στα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία της χώρας καταγράφονται κενά στα κατεξοχήν αντικείμενα για τα οποία έστειλαν άλλωστε τα παιδιά τους στις εν λόγω μονάδες!
Μαθητές ΕΠΑΛ χωρίς μαθητεία
Αλλά και οι μαθητές του τμήματος κομμωτικής τέχνης του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου καταγγέλλουν παρόμοια προβλήματα, ζητώντας την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για να καλυφθούν τα κενά στις δομές των Επαγγελματικών Λυκείων, καθώς και την άμεση έγκριση προκηρύξεων μόνιμων εκπαιδευτικών από τον Αύγουστο του 2021
«Εμείς το τμήμα Κομμωτικής Τέχνης, το απαρτίζουμε 31 διψασμένοι για μάθηση σπουδαστές και υπάρχουν ουκ ολίγα τμήματα πλήρη και άλλα υπερπλήρη! Λόγω της έλλειψης καθηγητών η μαθητεία δεν έχει ξεκινήσει για εμάς. Εμείς, λοιπόν, είμαστε Σπουδαστές 2ης Κατηγορίας; Γιατί μας στερείτε το υπέρτατο δικαίωμα στην μάθηση; Που είναι η δωρεάν δημόσια παιδεία;», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι μαθητές.
Πηγή: alfavita.gr