ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αλλάζουν όλα στους παιδικούς σταθμούς από την νέα σχολική χρονιά

Παιδικοί σταθμοί: Ενιαίο τρόπο διδασκαλίας με συγκεκριμένο πρόγραμμα προσχολικής αγωγής θα παρακολουθούν πλέον τα παιδιά ηλικίας ως 4 ετών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της χώρας από το νέο έτος.
 

Ειδικότερα έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας προκειμένου πλέον ο τρόπος διδασκαλίας των παιδιών ηλικίας ως 4 ετών να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί με ενιαίο παιδαγωγικό πρόγραμμα και την εισαγωγή εκπαιδευτικών εργαλείων – παιχνιδιών και βιβλίων – που θα δίνουν τα κατάλληλα γνωσιακα? και αισθητηριακά ερεθίσματα για την ανάπτυξη των παιδιών. Σύμφωνα με την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου δεν έχει ασχοληθεί ποτέ κανείς με την ύλη της προσχολικής αγωγής, με το τι κάνουν δηλαδή τα παιδιά, αν και πώς περνούν δημιουργικά τον χρόνο τους στους σταθμούς, ποιο πρόγραμμα και με ποιο περιεχόμενο παρακολουθούν.

Συνολικά επιδιώκεται όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί και υποστηριχθεί η σωστή γνωστική, συναισθηματική και κινητική ανάπτυξή τους, κρίσιμη για το ενήλικο μέλλον τους και σημαντικός παράγοντας πρόληψης ανισοτήτων. Ταυτόχρονα θα καθιερωθεί κάτι που σήμερα απουσιάζει: ο υποχρεωτικός και τακτικός έλεγχος των παιδιών προκειμένου να επιτευχθεί πρώιμη διάγνωση και έγκαιρη παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και νευρολογικά προβλήματα όπως ο αυτισμός και θα ενθαρρυνθεί η ενημέρωση και η συμμετοχή των γονέων στην παιδαγωγική διαδικασία μέσω τακτικών συναντήσεων και προτάσεων δημιουργικής ενασχόλησης παιδαγωγών, γονέων και παιδιών.

Προσχολική αγωγή

Στην Ελλάδα, το τοπίο παραμένει θολό και η ανάπτυξη της προσχολικής αγωγής παραμένει μια αναξιοποίητη ευκαιρία. Οι δομές είναι απαρχαιωμένες και καλύπτουν ανάγκες τόσο επίκαιρες όσο η ενσωμάτωση των περιοχών που προσαρτήθηκαν στην Ελλάδα το 1930. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής, και οργανικής του ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Από την παραπάνω έρευνα, τις τοποθετήσεις που καταγράψαμε αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν υλοποιηθεί σε άλλες χώρες, μπορεί να συμπεράνει κανείς πως υπάρχουν μερικά προφανή αυτονόητα βήματα που χρειάζεται να γίνουν:

• Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

• Οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και να συνταχθεί ενιαίο curriculum με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες της προσχολικής εκπαίδευσης.

• Να εξεταστεί η μείωση του ηλικιακού ορίου της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ακόμα και στα 3 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναπτυχθούν οι απαραίτητες υποδομές φιλοξενίας όσο περισσοτέρων παιδιών είναι εφικτό, και να σχεδιαστεί η προνοιακή πολιτική που θα εξασφαλίσει ότι όλα τα παιδιά της χώρας -και κυρίως αυτά που προέρχονται από τις πιο φτωχές οικογένειες- θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική αγωγή.

Συγκρότηση ομάδας εργασίας

Στη σύσταση Ομάδας Εργασίας για το πρόγραμμα των βρεφονηπιακών σταθμών προχώρησε το υπουργείο Εργασίας. Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι να προταθούν οι ποιοτικές προδιαγραφές διαπαιδαγώγησης, απασχόλησης και φροντίδας των παιδιών (βρεφών και νηπίων έως 4 ετών) στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Στόχος είναι όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως σταθμού, περιοχής και κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου να λαμβάνουν τις απαραίτητες για την ηλικία τους παροχές, γνώσεις και ερεθίσματα.

Ειδικότερα, έργο της Ομάδας Εργασίας είναι να εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών, να σχεδιάσει πρόγραμμα δραστηριοτήτων μαζί με πρακτικό υλικό (συλλογή με παιχνίδια και βιβλία) για το σύνολο της ημέρας των παιδιών καθώς και σύστημα συμμετοχής των γονέων. Επίσης η Ομάδα Εργασίας θα αναπτύξει ένα σύστημα παρακολούθησης της ανάπτυξης των παιδιών και εντοπισμού πιθανών προβλημάτων σε πρώιμο στάδιο. Τέλος, θα σχεδιάσει την πιλοτική εφαρμογή των προτάσεών της.

dikaiologitika.gr

Διαβάστε επίσης

 Δείτε τα κρούσματα που εντοπίστηκαν στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων και την Αργολίδα - 'Εκκρηξη σε Αθήνα και Πειραιά!Ελλάδα

Το άλμα των κρουσμάτων στην Αττική, είναι το κύριο χαρακτηριστικό σήμερα στον επιδημιολογικό χάρτη της χώρας. Σοκ προκαλούν τα κρούσματα που καταγράφηκαν στην Αττική, καθώς έφτασαν...

Νέα συγκέντρωση φοιτητών στη Θεσσαλονίκη, έξω από τα δικαστήρια -Ελεύθεροι οι 31 συλληφθέντες, πήραν διορία [εικόνες & βίντεο]Ελλάδα

Στο Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης παραπέμφθηκαν να δικαστούν οι 31 συλληφθέντες για την κατάληψη στο κτίριο διοίκησης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης...

Lockdown: Έρχεται παράταση έως τις 8 Μαρτίου - Αυξημένα τα κρούσματα που θα ανακοινωθούν σήμεραΕλλάδα

Πιέζονται τα νοσοκομεία της Αττικής - «Πυρετώδεις» προετοιμασίες για άνοιγμα της αγοράς από 8 Μαρτίου - Νέος πενταψήφιος για SMS μόνο για το λιανεμπόριο «Ασφυκτικό» μοιάζει το τοπί...

Τρικάκια για Κουφοντίνα έξω από το σπίτι της Προέδρου της ΔημοκρατίαςΕλλάδα

Παρέμβαση αντεξιουσιαστών έξω από το σπίτι της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, πραγματοποίησε ομάδα περίπου 50 ατόμων, σε ένδειξη αλληλεγγύης για τον Δημήτρη Κ...

Αλέξης Κούγιας: Αναλαμβάνω την υπεράσπιση του κ. Λιγνάδη - «Επαγγελματίες» ομοφυλόφιλοι οι μάρτυρεςΕλλάδα

  Για «χοντροκομμένα ψέματα» και κατασκευασμένη υπόθεση κάνει λόγο σε ανακοίνωση του ο Αλέξης Κούγιας αναφερόμενος στις μαρτυρίες σε βάρος του Δημήτρη Λιγνάδη χαρακτηρίζοντας τους ...

Στο 89% η πληρότητα στις ΜΕΘ Covid στην Αττική -Αναμένεται υψηλός αριθμός κρουσμάτων σήμεραΕλλάδα

Στο 89% έχει φτάσει η πληρότητα στις ΜΕΘ Covid στην Αττική, σύμφωνα με πληροφορίες. Αναμένεται υψηλός αριθμός κρουσμάτων, σήμερα, τόσο στην Αττική, όσο και στην επικράτεια γενικά. ...