ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

FISIKON: Η είσοδος του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση στην Ελλάδα έχει όνομα και σχέδιο

Σήμερα οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε το φυσικό αέριο ως τη φθηνή, πρακτική πηγή θέρμανσης και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Το ξέρουμε ακόμα ως το καύσιμο για επαγγελματική χρήση, με τα πολλά πλεονεκτήματα για τις παραγωγικές τάξεις της χώρας. Οι περισσότεροι όμως από εμάς δε φαίνεται να έχουμε υπόψη μας μία ακόμα εφαρμογή χρήσης του – μάλιστα σε έναν τομέα πολύ σημαντικό για την καθημερινότητά μας, με εξίσου πολύ σημαντικά και μετρήσιμα οφέλη, αλλά και εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης. Αναφερόμαστε φυσικά στη χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο για την κίνηση οχημάτων – το FISIKON, όπως έχει αρχίσει και γίνεται γνωστή η δοκιμασμένη αλλά και καινοτόμα αυτή εφαρμογή της πηγής ενέργειας του μέλλοντος. Η ΔΕΠΑ, η εταιρία που έφερε το φυσικό αέριο στην Ελλάδα με ένα μεγάλο έργο υποδομών, φιλοδοξεί με το FISIKON να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν τη σταθερή και συνεχόμενη αύξηση του μεριδίου του στις μεταφορές και τις μετακινήσεις μας. Σήμερα έχει πετύχει να τροφοδοτεί πάνω από το 20% του στόλου των λεωφορείων ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ), και πληθώρα απορριμματοφόρων δήμων της περιοχή της πρωτευούσης, καθώς και προσφάτως ταξί και ΙΧ. Ασφαλώς, το μεγάλο στοίχημα είναι η εξάπλωση της χρήσης του φυσικού αερίου από οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Το FISIKON περιλαμβάνει και σχετικό σχεδιασμό, ο οποίος έχει στόχο να «κυκλοφορήσει» τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου στους δρόμους όλης της Ελλάδας. Η στρατηγική FISIKON περιλαμβάνει τη δημιουργία δικτύου ανεφοδιασμού με 8 πρατήρια έως τα τέλη του 2013, ενώ για το 2014 έχει προγραμματιστεί η εγκαινίαση ακόμα 4-6 πρατηρίων. Επιπλέον, πέρα από τη δημιουργία ειδικών αποκλειστικών πρατηρίων, η ΔΕΠΑ θα εγκαταστήσει αντλίες τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Σήμερα, η ΔΕΠΑ διαθέτει δύο σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, στην Ανθούσα και τα Άνω Λιόσια, οι οποίοι έχουν δυναμικότητα 5.000 κυβικά μέτρων/ώρα (Nm3/h) - είναι δηλαδή από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη. Ο σταθμός της Ανθούσας λειτουργεί ως πρατήριο λιανικής πώλησης, ενώ σύντομα θα λειτουργήσουν ακόμα τρεις, δύο στην Αθήνα και ένας στην Θεσσαλονίκη, οι οποίοι θα εφοδιάζουν με φυσικό αέριο ΙΧ. Τα οφέλη από τη διάδοση της χρήσης του φυσικού αερίου είναι πάρα πολλά. Άλλωστε, το έχουν αποδείξει αλλεπάλληλες μελέτες, αλλά και η εκτεταμένη χρήση του στο εξωτερικό - εκεί όπου τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο προσεγγίζουν τα 11,5 εκατομμύρια, με πάνω από 1,5 εκατομμύρια αυτών στους δρόμους της Ευρώπης. Τα οφέλη δεν είναι μόνο οικονομικά, κάτι που παίζει σημαντικό ρόλο στην εποχή μας, αλλά αφορούν και στη σημαντική μείωση της εκπομπής ρύπων. Ακόμα, τα οχήματα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο είναι τεχνολογικά προηγμένα, ασφαλέστατα και κάνουν λιγότερο θόρυβο από ό,τι τα πετρελαιοκίνητα. Και βέβαια μας παρέχουν τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες όπως και τα συμβατικά οχήματα. Όσον αφορά στη διάθεση αυτοκινήτων φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά, πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη διαθέτουν επιβατικά μοντέλα με κινητήρες φυσικού αερίου. Ενδεικτικά αναφέρονται οι FIAT, VOLVO, SAAB, FORD, MERCEDES, OPEL, SEAT, AUDI και SKODA. Εκτός από την επιλογή της αγοράς οχήματος φυσικού αερίου, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα της μετατροπής ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε όχημα διπλής καύσης – ώστε να μπορεί να κινείται και με φυσικό αέριο αλλά και με βενζίνη, κάτι που προσφέρει επιπλέον αυτονομία. Μάλιστα το κόστος για αυτήν την επένδυση αποσβένεται πολύ γρήγορα χάρη στα οικονομικά πλεονεκτήματα του FISIKON. Η επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου με το FISIKON (το οποίο δε θα πρέπει να συγχέεται με το LPG, γνωστό στην Ελλάδα ως υγραέριο, καθώς έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά) θα επιτρέψει στη χώρα να αντιμετωπίσει τις οικονομικές, περιβαλλοντικές και ενεργειακές προκλήσεις της εποχής. Μας επιτρέπει να απεξαρτηθούμε από τις συμβατικές πηγές ενέργειας, καθαρίζει τις πόλεις μας από το νέφος (όπως έγινε στην Αθήνα, σε σχέση με τις αρχές της δεκαετίας του 1990) και ταυτόχρονα θα εκσυγχρονίσει τις δομές της αγοράς του αυτοκινήτου στην χώρα – όπως δηλαδή συνέβη στον ευρύτερο ενεργειακό τομέα με την είσοδο του φυσικού αερίου. Πηγή:depa.gr

Διαβάστε επίσης

Υδατοδρόμιο και στο ΝαύπλιοΕλλάδα

Τη δημιουργία υδατοδρομίου στο Ναύπλιο, σχεδιάζει η δημοτική Αρχή, αφού θα ενισχύσει περαιτέρω την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής επισήμανε ο δήμαρχος της πόλης, Δημήτρης Κωστούρ...

Στην επιφάνεια το Costa ConcordiaΕλλάδα

Οι εργασίες που ξεκίνησαν στις 9.00 το πρωί της Δευτέρας – τοπική ώρα (10.00 - ώρα Ελλάδος), με τρίωρη καθυστέρηση λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, για την ανέλκυση του Costa Conc...

H ανέλκυση του Costa ConcordiaΕλλάδα

Ενάμιση χρόνο μετά τη βύθισή του τον Ιανουάριο του 2012, το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia θα επιχειρηθεί σήμερα να ανελκυθεί. Τριάντα δύο άνθρωποι- από τους 4.229 επιβαίνοντες- έ...