Γιάννης Πλακιωτάκης: «Ναι» στην υπογειοποίηση του Ηλεκτρικού, «όχι» στην κατασκευή Mall στο λιμάνι
Η απόλυτη ταύτιση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας με δύο βασικές επιδιώξεις της δημοτικής αρχής Πειραιά αναδεικνύεται ως το πολιτικά πλέον ενδιαφέρον σημείο, μετά τη συνάντηση που είχαν την Τρίτη το απόγευμα ο Γιάννης Πλακιωτάκης με τον Γιάννη Μώραλη στο υπουργείο.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Ναυτιλίας ενημέρωσε το Δήμαρχο Πειραιά ότι στο επικαιροποιημένο Master Plan του ΟΛΠ δεν θα προβλέπεται κατασκευή Mall εντός της λιμενικής ζώνης.
Παράλληλα, ο Γ.Πλακιωτάκης τάχθηκε υπέρ της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ, κάτι που αποτελεί διαχρονικό αίτημα των δημοτικών αρχών του Πειραιά, ήδη από τη δεκαετία του ’80, καθώς από τον Πειραιά μέχρι το Νέο Φάληρο ουσιαστικά κόβουν στη μέση την πόλη.
Η μη χωροθέτηση Mall στη λιμενική ζώνη, παρά τις περί του αντιθέτου «διακριτικές» παρεμβάσεις του υπ. Ανάπτυξης Αδ.Γεωργιάδη, προβάλλει έντονα τη βούληση της κοινωνίας αφού το σύνολο των παραγωγικών φορέων και φυσικά ο Εμπορικός Σύλλογος έχουν ταχθεί ανοιχτά κατά της δημιουργίας Mall στο λιμάνι.
Επιπλέον, αν και η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από τον Πειραιά μέχρι το Νέο Φάληρο έχει τεθεί ως αίτημα ήδη από τη δεκαετία του ’80, είναι η πρώτη φορά που υπουργός της κυβέρνησης συντάσσεται έτσι ανοιχτά με το συγκεκριμένο αίτημα.
Φυσικά για την υλοποίηση ενός τέτοιου πρότζεκτ απαιτείται η συνεργασία και βεβαίως η σύμφωνη γνώμη πολλών τμημάτων της κυβέρνησης, αλλά οπωσδήποτε η συγκρκριμένη δέσμευση αποτελεί μια σοβαρή πολιτική βάση για την παραπέρα διεκδίκηση της υλοποίησης της υπογειοποίησης των γραμμών. Κατά τη συνάντηση, ο Γιάννης Μώραλης ανέφερε ότι ο Πειραιάς αντιμετωπίζει ήδη έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα τόσο στις εισόδους και στις εξόδους της πόλης, όσο και στους δρόμους γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής, όπως είναι η θερινή περίοδος, ενώ προέβλεψε ότι το κυκλοφοριακό φορτίο θα αυξηθεί σημαντικά μετά την ολοκλήρωση και του νέου τέρμιναλ κρουαζιέρας που προγραμματίζει να κατασκευάσει η ΟΛΠ Α.Ε.
Συνέδεσε δε τους προβληματισμούς αυτούς με την παλαιότερη πρόταση του για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, προβλέποντας ότι η λύση αυτή θα δώσει πνοή στην πόλη, καθώς θα αποσυμφορήσει τους δρόμους του Πειραιά, όσο και τον δρόμων πέριξ των λιμένα.
Ο κ. Πλακιωτάκης από την πλευρά του διαβεβαίωσε τον κ. Μώραλη ότι θα υποστηρίξει την πρόταση για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, ενώ τον ενημέρωσε πως στη νέα βελτιωμένη πρόταση που αναμένεται να καταθέσει η COSCO σχετικά με το master plan το mall δεν θα συμπεριλαμβάνεται σε αυτό.
πηγή: portnet.gr